ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ / ST. PROKOPIOS

Ο ναός του Αγίου Προκοπίου αποτελεί στην αρχική του φάση μόνοχωρο κτίσμα του 14ου αι. Από τον αρχικό του πυρήνα διατηρείται ο δυτικός τοίχος του κεντρικού κλίτους και το ιερό. Στις αρχές του 17ου αι., ο ναός παίρνει τη μορφή τρίκλιτης ξυλόστεγης βασιλικής με νάρθηκα, ενώ η  ελεύθερη επικοινωνία των κλιτών με το νάρθηκα δημιούργησαν ένα είδος στοάς που περιέβαλε τον αρχικό πυρήνα του ναού. Τοιχογραφίες των αρχών του 17ου αι. (1607 σύμφωνα με επιγραφή), από το ζωγράφο που είχε αναλάβει και το διάκοσμο του ναού των Αγίων Κηρύκου και Ιουλίττας, ακολούθησαν τη ριζική ανακαίνιση, που δέχθηκε ο ναός την περίοδο εκείνη, ενώ από το ζωγραφικό διάκοσμο της αρχικής του φάσης (14ος αι.) διατηρούνται λίγες μορφές.

 

Initially, the church of St. Prokopios was a 14th-c. single-naved edifice. Of the initial nucleus, the western wall of the nave and the sanctuary survive. In the early 17th c., the church took the form of a three-aisled, timber-roofed basilica with a narthex, while the open connection between the aisles and the narthex created a type of gallery that encompassed the initial nucleus of the church. The mural paintings of the early 17th c. (1607 according to the inscription) created by the painter who had also undertaken the decoration of the church of Saints Cyricus and Julitta, followed the radical renovation of the church during that period, while a few figures of the decoration of the initial phase of the church (14th c.) survive.