ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ / CHRIST PANTOCRATOR

Ο Χριστός Παντοκράτωρ είχε αρχικά τη μορφή μονόχωρου ξυλόστεγου ναού, του οποίου ο βόρειος τοίχος καθαιρέθηκε στο 16ο αι. για τη δημιουργία βόρειου κλίτους με πρόθεση. Στα 1687 προστίθεται στοά στη νότια πλευρά του. Ο ναός διατηρεί τοιχογραφικά σύνολα του 16ου, 17ου και 18ου αι. Ίχνη του πρώτου στρώματος τοιχογραφιών διακρίνονται κάτω από τις τοιχογραφίες του 16ου αι. του ανατολικού τοίχου του ναού. Από τον 16ο αι. διατηρούνται  παραστάσεις στην κόγχη και τον χώρο του ιερού, στις δύο ανώτερες ζώνες του κεντρικού κλίτους και στο βόρειο κλίτος. Στην τοιχογράφηση του 1726 αποδίδονται μερικές επιζωγραφίσεις στα πρόσωπα των αγίων του στρώματος του 16ου αι. και αφιερωματικές παραστάσεις στο χώρο της στοάς του 1687. Λίγο πριν το 1727 πρέπει να χρονολογούνται ορισμένα θέματα στο χώρο της πρόθεσης.

 

Christ Pantocrator was initially a single-naved timber-roofed church. Its northern wall was demolished in the 16th c. in order to create a northern aisle with a prothesis. In 1687, an arcade was added to its southern side. The church retains mural compositions of the 16th, 17th and 18th centuries. Traces of a first layer of mural paintings can be seen under the 16th-c. murals on the eastern wall. 16th-c. depictions survive in the apse and sanctuary, in the two upper bands of the nave and the northern aisle. Certain additions to the faces of saints on the 16th-c. layer and dedicatory depictions in the 1687 arcade are attributed to the 1726 wall decoration. Certain scenes in the prothesis area are dated to just before 1727.